Keywords
narrator
binary oppositions
space-time coordinates
Costa Rican narrative
Fallas Carlos Luis. narrador
oposiciones binarias
coordenadas espacio-temporales
narrativa costarricense
Fallas Carlos Luis.
binary oppositions
space-time coordinates
Costa Rican narrative
Fallas Carlos Luis. narrador
oposiciones binarias
coordenadas espacio-temporales
narrativa costarricense
Fallas Carlos Luis.
How to Cite
Murillo Rojas, M. (2012). Análisis morfológico y enseñanza del vocabulario en la educación primaria. Káñina, 34(2). Retrieved from https://archivo.revistas.ucr.ac.cr/index.php/kanina/article/view/710
Abstract
This work is aimed to analyze the construction of innocence discourse in Mi Madrina, by Carlos Luis Fallas. First, the narrative voice is studied as the space construction of reading confidence and credibility. Second, the binary structure of the story is analyzed in relation to the story's space-time coordinates.Downloads
Download data is not yet available.
Most read articles by the same author(s)
- Marielos Murillo Rojas, El fracaso escolar en el primer ciclo de la Educación General Básica Costarricense. Área lectoescritura. , Káñina: Vol. 37 No. 2 (2013): Káñina (July-December)
- Marielos Murillo Rojas, Vocabulario cacográfico. Pautas para la enseñanza de la ortografía en la escuela primaria costarricense , Káñina: Vol. 30 No. 1 (2006): Káñina (January-June)
- Marielos Murillo Rojas, Comunicarse y crecer: Análisis crítico del trabajo con la lectura, la escritura, la expresión y comprensión orales en la escuela costarricense , Káñina: Vol. 29 No. 1 (2005): Káñina (January-June)
- Marielos Murillo Rojas, La ortografía española y su didáctica en la Educación General Básica , Káñina: Vol. 37 No. 1 (2013): Káñina (January-June)
- Marielos Murillo Rojas, La educación lingüística en la escuela primaria costarricense , Káñina: Vol. 32 No. 2 (2008): Káñina (July-December)
- Marielos Murillo Rojas, La habilidad de escuchar. Una tarea pendiente en la educación costarricense. , Káñina: Vol. 33 No. 2 (2009): Káñina (July-December)
- Marielos Murillo Rojas, Dra., The verb and the discursive production of Costa Rican children from 2 to 4 years old , Káñina: Vol. 42 No. 3 (2018): Káñina (October-December)
- Marielos Murillo Rojas, Análisis morfológico y enseñanza del vocabulario en la educación primaria. , Káñina: Vol. 35 No. 1 (2011): Káñina (January-June)
- Marielos Murillo Rojas, La evaluación del vocabulario en la educación preescolar: el TEVOPREESC , Káñina: Vol. 36 No. 2 (2012): Káñina (Especial)
- Marielos Murillo Rojas, Repensar la enseñanza de la lengua española en la educación costarricense. Los alumnos en el proceso de transición sexto grado/ sétimo año. , Káñina: Vol. 33 No. 2 (2009): Káñina (July-December)