Vol. 21 No. 2 (2023): Pensar en Movimiento: Revista de Ciencias del Ejercicio y la Salud (Opens july 1st, closes december 31th)
Pensar en Movimiento: Revista de Ciencias del Ejercicio y la Salud (Opens july 1st, closes december 31th)

Descriptive, Correlational and Qualitative studies

Priscilla Portuguez Molina, Luis Fernando Aragón Vargas
e54959
[Spanish original] Maximum heart rate prediction equations fail key external validation test
RecienHorneado_ES (Español (España)) PDF_ES (Español (España)) XML_ES (Español (España)) EPUB_ES (Español (España))
Luis Fernando Aragón-Vargas, María Isabel González-Lutz
e53154
[English original] A novel validation approach shows new, solid reasons why vertical jump height should not be used to predict leg power
PDF_EN XML_EN EPUB_EN
Luis Fernando Aragón-Vargas, María Isabel González-Lutz
e56768
[Spanish translation] A novel validation approach shows new, solid reasons why vertical jump height should not be used to predict leg power
PDF_ES (Español (España)) XML_ES (Español (España)) EPUB_ES (Español (España))
Nicolás Felipe Contreras Jofré, José Ignacio Pinochet Gilli, Enrique Alejandro Aguayo Carrasco, Matías Binimelis Hermosilla, Sebastián Benjamín Pérez Nuñez, Rodrigo Clemente Vergara Ortúzar, Fernando Muñoz Hinrichsen
e56632
[Spanish translation] Accessibility perception of chilean para-athletes, road to Santiago 2023
PDF_ES (Español (España)) XML_ES (Español (España)) EPUB_ES (Español (España))
Magally Márquez-Barquero, Walter Salazar Rojas
e48328
Basic movement patterns in jumping: an assessment of the process and output
PDF_ES (Español (España)) XML_ES (Español (España)) EPUB_ES (Español (España))
María Nancy Rubio Silva, Libardo Córdoba Rentería, Diego Fernando Orejuela Aristizabal
e51144
Perceived barriers and level of physical activity in colombian college students during the covid-19 pandemic
RecienHorneado_ES (Español (España)) PDF_ES (Español (España)) XML_ES (Español (España)) EPUB_ES (Español (España))

Essays and reviews

Luisa Gámez-Calvo, Víctor Hernández-Beltrán, Elena Bautista-Peraza, Mario C. Espada, Luis Felipe Castelli Correia de Campos, José M. Gamonales
e55048
Analysis of dance as educative tool for students with Down Syndrome: narrative review
RecienHorneado_ES (Español (España)) PDF_ES (Español (España)) XML_ES (Español (España)) EPUB_ES (Español (España))